Slagwerkgroep Den Dungen schenkt!

Vrijdagavond 27 januari namen bestuurslid Patrice van Geffen en P.R. medewerker Wim Vermeulen van stichting TIM Schijndel een waardevolle muzikale gift van slagwerkgroep Wilhelmina Den Dungen in ontvangst. Na de wekelijkse repetitie van deze slagwerkgroep in de Litserborg in Den Dungen overhandigde de groep twee timbales, één woodblock, één cowbell, diverse drumstokken en 2 bekkens aan stichting TIM. In zijn dankwoord benadrukte Wim Vermeulen “dat muziek een bijzonder middel in het verbinden van mensen met en zonder beperkingen is. Muziek maakt namelijk mensen gelijk. Muziek is een taal waarmee wie dan ook zichzelf kan uitdrukken zelfs wanneer je geen of weinig woorden hebt. Ieder mens heeft zijn eigen, natuurlijke muzikale kwaliteit waarmee hij zich kan leren uitdrukken”, aldus Vermeulen. Slagwerk is een belangrijk onderdeel van de Dungense harmonie.
Slagwerkers spelen mee in de verschillende blaasorkesten, maar vormen ook een eigen Slagwerkgroep en Jeugdslagwerkgroep.

« Naar overzicht