Stichting TIM ontvangt uniek hulpmiddel tot het initiëren en onderhouden van communicatie.

Dinsdagmiddag 27 januari ontving stichting TIM op EBC Oost uit handen van Commap manager Herman Visser de eerste en unieke “smartwatch” die in Nederland gebruikt gaat worden. Aanstaande vrijdag zal dit unieke exemplaar in Amsterdam geïntroduceerd worden bij het NSGK waarbinnen stichting TIM als 7e projekt in dit jubileumjaar van de NSGK meelift.

Op de Smartwatch is het onder andere mogelijk om communicatiesoftware te installeren.Met plaatjes of foto’s kunnen kinderen meer handvatten krijgen in hun communicatie waardoor het vertellen makkelijker gaat. Ook door het aanbrengen van structuur door gebruik van pictogrammen zijn kinderen beter in staat om zelfstandiger activiteiten te ondernemen.
Als gift wegens het 20-jarig bestaan van Commap, leverde het bedrijf een geïnstalleerde Smartwatch aan een geïnteresseerde die ook werkelijk met het horloge kan werken.Stichting TIM leek voor Commap een geschikte kandidaat voor een Smartwatch met aangepaste instellingen. Dinsdagmiddag 27 januari was het dan zover en kon stichting TIM dankbaar dit prachtige hulpmiddel in ontvangst nemen.
Meer over het werk van Commap:   www.commap.nl

Video over uitreiking via eigen you tube kanaal:

« Naar overzicht